Vystavenie faktúr
Faktúry vystavujeme vždy okolo 5. dňa v mesiaci so splatnosťou do 20. dňa v danom mesiaci. Obsahujú poplatky za služby v práve prebiehajúcom mesiaci. V prípade, ak ste si v minulom mesiaci zmenili služby a to až po vystavení faktúry zaň, doplní sa aj rozdiel v cene.
Tieto doklady nájdete aj po prihlásení do Zákazníckej zóny.
1. e-mailová upomienka
1. e-mailovú upomienku zasielame 27. dňa v mesiaci v ktorom má neuhradená faktúra splatnosť. Táto upomienka je bezplatná.
2. e-mailová upomienka
2. e-mailovú upomienku zasielame 2. dňa nasledujúceho mesiaca v ktorom má neuhradená faktúra splatnosť. Táto upomienka je bezplatná.
SMS upomienka
SMS upomienku zasielame o 10-tej hodine 6. dňa nasledujúceho mesiaca v ktorom má neuhradená faktúra splatnosť. Táto upomienka je spoplatnená sumou 0,50 €, ktorú zahrnieme do najbližšej následne vystavenej faktúry.
Odpojenie
Užívateľom, ktorí nemajú uhradenú faktúru, splatnú v minulom mesiaci, prerušíme poskytovanie služieb 10. dňa nasledujúceho mesiaca o 10-tej hodine. Takýto užívateľ nemá prístup mimo siete EHS. V prípade TV služieb má dostupné len programy RTVS. Poplatok za služby za mesiac, v ktorom bol užívateľ odpojený sú faktúrované štandardne.
Odpojený užívateľ, ktorý uhradí pohľadávku je opäť pripojený, okamžite po zaevidovaní jeho platby. Úhrady realizované v predajni EHS, kartou, alebo cez VIAMO sú zaevidované okamžite. Zaevidovanie úhrad bankovým prevodom, alebo šekom zaevidujeme do 2-3 pracovných dní.
Ak už bol užívateľ pre neuhradenie mesačného poplatku v minulosti odpojený a predchádzajúce odpojenie nie je staršie ako rok, naúčtujeme mu v najbližšej faktúre sankciu za odpojenie vo výške 10,- €.
1. telefonická upomienka
Prvý krát telefonicky upomíname zablokovaného klienta 7 dní po zablokovaní. V najbližšej faktúre za to vyúčtujeme klientovi 5,- €.
2. telefonická upomienka
Druhý krát telefonicky upomíname zablokovaného klienta 14 dní po zablokovaní. V najbližšej faktúre za to vyúčtujeme klientovi 5,- €.
Označenie za neplatiča
Ak užívateľ neuhradí faktúru ani do konca mesiaca, v ktorom bol odpojený, je 1. dňa mesiaca nasledujúceho po odpojení (teda 2 mesiace po mesiaci v ktorom bola faktúra splatná) označený za neplatiča.
Neplatičovi nevystavujeme faktúry ani neposkytujeme služby s výnimkou prenájmu zariadení. V prípade ak je neplatič vo viazanosti, je táto pozastavená.
Neplatič je pripojený nasledujúci deň po zaevidovaní jeho platby a je odstránený zo zoznamu neplatičov.
Zaslanie predžalobnej upomienky
45 dní po splatnosti neuhradenej faktúry zasielame klientovi doporučeným listom predžalobnú upomienku. V nej vysvetlíme kedy a ako vznikla naša pohľadávka voči klientovi a dáme mu termín na úhradu dlžnej čiastky. Informujeme ho tiež o úrokoch, trovách súdneho konania a právneho zastúpenia o ktoré sa zvýši pohľadávka v prípade jej neuhradenia do určeného termínu.
Táto upomienka je spoplatnená sumou 20,- €.
Podanie žaloby na súd
Po márnom vypršaní termínu na úhradu určeného v predžalobnej upomienke sa obrátime na právnu kanceláriu, ktorá podá žalobu na klienta o zaplatenie na príslušný súd.
Exekúcia
V prípade ak klient nesplní svoju povinnosti uhradiť dlžnú sumu určenú právoplatným rozhodnutím súdu budeme pokračovať vo vymáhaní pohľadávky v exekučnom konaní.
Príklad:
Dátum | Akcia | Sankcia |
---|---|---|
5. 1. | vystavenie faktúry za január | |
27. 1. | 1. e-mailová upomienka | |
2. 2. | 2. e-mailová upomienka | |
5. 2. | vystavenie faktúry za február | |
6. 2. | SMS upomienka | 0,50 € |
10. 2. | zablokovanie | 10,- € |
17. 2. | 1. telefonická upomienka | 5,- € |
24. 2. | 2. telefonická upomienka | 5,- € |
1. 3. | označenie za neplatiča | |
5. 3. | predžalobná upomienka | 20,- € |
podanie žaloby na súd, ... |